20 d’oct. 2008

Internet ens atrapa

Navegant per Internet, he trobat un anunci que utilitza en personatge enganxat a Internet. Per veure'l, punxeu aquí. Deixant de banda la creativitat més o menys ingeniosa, trobo que em serveix d'exemple per reflexionar la manera en què, a vegades, fem ús d'Internet. No vull parlar de casos extrems, de persones completament dependents del que passa en aquest món virtual; sinó d'una situació que les persones que l'utilitzem freqüentment poder haver viscut amb certa facilitat. I és el fet que, molts cops, passem hores i hores navengant, sense fer res en concret. És el zapping actual. Ens seiem davant l'ordinador, mirem pàgines i pàgines, sense buscar res en concret, de link en link, mirant vídeos o llegint entrades absurdes a la wikipèdia. 
"Internet és una eina que et pot donar molta informació", és el que em va dir el meu germà el dia en què vaig tenir contacte amb aquest món col·lectiu. Ara bé, mai vaig imaginar que podria arribar a veure'm submergida dins un allau d'informació. Donant voltes per la xarxa, com si llegís una enciclopèdia enorme saltant-me línies de text, sense retenir res i sense cap tipus d'ordre. 
Personalment, sento que no he aprofitat el temps després d'una tarda fent zapping per Internet; és com si hagués passat hores mirant "El diario de Patricia" i coses per l'estil. Així doncs, he près la decisió de no deixar-me endur pel corrent de la xarxa. La decisió ha de ser meva, no d'aquesta gran màquina. La decisió és nostra, de cada un de nosaltres en particular. Creieu que Internet us atrapa?