7 d’oct. 2008

Experiències virtuals


A vegades recordo les meves primeres experiències amb Internet. Recordo que anava a casa el meu germà gran i utilitzava la seva tarifa plana durant unes hores. De fet, encara recordo perfectament el dia en què em vaig crear la primera adreça de correu electrònic Hotmail. Han passat uns quants anys des d'això i ja he tingut més de cinc e-mails, he parlat pel msn, he pujat videos al youtube, he mantingut dos fotologs, aquest és el segon bloc que obro, he participat en fòrums de debat virtuals i he fet milions de cerques amb Google, entre altres coses.
Internet s'ha ficat dins la meva vida fins a límits que, fa uns anys, eren insospitats. Gràcies a ell, m'informo, aprenc, em relaciono, participo en la societat. He ensenyat la màquina i ella m'ha ensenyat a mi. 
La meva experiència virtual és semblant a l'experiència de moltes altres persones. Dia a dia, eduquem la Màquina amb els nostres coneixements. Internet és una font d'informació immensa. Una gran memòria col·lectiva. Si li ensenyem tot el que nosaltres sabem, arribarà el dia en què la Màquina prengui decisions per si mateixa? Què pot passar, llavors?