6 de nov. 2008

Màrqueting viral, una moda més o un nou recurs?

Últimament, el màrqueting viral està de moda. Des de l'explosió de l'Amo a Laura per MTV i el Opá, yo viasé un corrá, sembla que la gent està molt disposada a enviar-se vídeos. A partir d'aquí, moltes agències han començat a pensar en petites històries per passar a través de la xarxa. La gent de publicitat pensa que els consumidors estan disposats a perdre el temps amb aquest tipus de creativitats virals. Això no obstant, jo crec que els targets són molt més ganduls del que es pretén.
Ja fa bastants anys que tinc correu electrònic i, des de llavors, mai he rebut un vídeo de màrqueting viral. Bé, menteixo, recordo que vaig rebre el de Amo a Laura. Res més. Sí que he rebut vídeos, però no que tinguessin un missatge comercial darrere. En el cas que n'hagués rebut, dubto molt que l'hagués reenviat a algun dels meus contactes. La meva experiència personal crec que pot ser extrapolable a una part del públic jove. I, per contra, se suposa que som els que més estem ficats dins la xarxa.
Per tant, crec que és necessari buscar alternatives més novedoses al màrqueting viral. Diria, fins i tot, que el màrqueting viral ha passat de moda. Personalment, crec que hauríem d'anar més encaminats cap a la interacció instantània i no pas a demanar una col·laboració (en el cas del viral, que s'envii als amics). Perquè, al consumidor, li costa expandir la comunicació de les empreses si això li suposa un mínim d'esforç.