17 de nov. 2008

Sobre el futur de la distribució cinematogràfica II

El meu últim post parlava de les incerteses del futur de la distribució cinematogràfica davant les possibilitats que ha obert la xarxa. Uns dies més tard d’haver-lo escrit, per sorpresa meva, vaig trobar una notícia a l’ADN amb el següent titular: Cine en Youtube. Segons explica la notícia, la productora Metro-Goldwyn Mayer ha negociat amb Google que es poguin emetre algunes de les seves pel·lícules en streaming (tecnologia que permet veure un vídeo sense haver-se’l de baixar a l’ordinador) al Youtube. Ara bé, aquest visionat serà possible perquè s’hi inclourà publicitat.
Segons la Metro, amb aquesta accció, pretenen que els seus canals al Youtube funcionin com a videoclubs i, així, acabar amb la pujada i baixada de les seves pel·lícules a Internet de manera il·legal.
A Espanya, fa temps que podem veure tot tipus de films en streaming gràcies a pàgines com Cinetube o Estrenosonline, tot i que sense control dels drets.
Sobre això, hi ha dues coses que em fan pensar: per què hauríem de veure una peli en el canal de la MGM, amb publicitat, mentre podem veure-la en un altre lloc sense la molesta publicitat? I, d’altra banda, com s’ha près això Apple, en què la descarrega amb drets s’ha de pagar a un relatiu baix preu a través del seu iTunes Store?