El meu últim post parlava de les incerteses del futur de la distribució cinematogràfica davant les possibilitats que ha obert la xarxa. Uns dies més tard d’haver-lo escrit, per sorpresa meva, vaig trobar una notícia a l’ADN amb el següent titular: Cine en Youtube. Segons explica la notícia, la productora Metro-Goldwyn Mayer ha negociat amb Google que es poguin emetre algunes de les seves pel·lícules en streaming (tecnologia que permet veure un vídeo sense haver-se’l de baixar a l’ordinador) al Youtube. Ara bé, aquest visionat serà possible perquè s’hi inclourà publicitat.
Segons la Metro, amb aquesta accció, pretenen que els seus canals al Youtube funcionin com a videoclubs i, així, acabar amb la pujada i baixada de les seves pel·lícules a Internet de manera il·legal.
A Espanya, fa temps que podem veure tot tipus de films en streaming gràcies a pàgines com Cinetube o Estrenosonline, tot i que sense control dels drets.
Sobre això, hi ha dues coses que em fan pensar: per què hauríem de veure una peli en el canal de la MGM, amb publicitat, mentre podem veure-la en un altre lloc sense la molesta publicitat? I, d’altra banda, com s’ha près això Apple, en què la descarrega amb drets s’ha de pagar a un relatiu baix preu a través del seu iTunes Store?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada